Flere pc-frustrationer

Som du ved, hvis du har fulgt med her på min side, så har jeg over sommeren fået ny pc. Da den havde kørt upåklageligt i 3-4 par uger, stod strømforsyningen pludselig af. Den slags sker. Sjældent, men det sker. Kabinet inkl. strømforsyning blev sendt til reparation og jeg håbede på hurtig ekspedition så jeg kunne få min nye maskine op at køre igen.

I mandags, 2½ uge efter indlevering, fik jeg så en mail fra Pc-netto om at det kabinet jeg havde bestilt desværre ikke var på lager, men jeg ville kunne hente det fredag d. 6. oktober, dvs i dag. Ikke et ord om det kabinet jeg havde sendt retur, men jeg tog det for at betyde at de havde lokaliseret fejlen i mit gamle kabinet, og havde bestilt et nyt til mig. Endelig lys for enden af tunnellen.

Lang blev min næse så to dage senere, da jeg modtog endnu en mail fra Pc-netto, denne gang med beskeden om at de alligevel ikke kunne klare at skaffe mit kabinet til fredag d. 6. oktober, men istedet skulle de have det næste fredag, d. 13. oktober. Nu vil jeg æde min gamle cap på at i næste uge modtager jeg endnu en mail om udskydelse og sådan kan det blive ved til mit nye hardware, der pt. ligger og samler støv, bliver til støvet gammelt hardware. Det oplevede jeg nemlig i forbindelse med noget RAM jeg havde bestilt hos Pc-netto samtidig med at jeg bestilte kabinettet i første omgang. Det RAM fik jeg dog afbestilt da de havde udskudt leveringen 5 x 2 dage.

En opringning til Pc-nettos kundeservice (der har åbent mandag-fredag fra 11-13!) bragte mig ikke nærmere en løsning. Jeg forsøgte med al min diplomati at finde en hurtigere løsning men personen jeg talte med spillede hurtigt “jeg arbejder her bare, bliver nødt til at følge reglerne”-kortet og så var der ellers lukket.

Så lige nu føler jeg mig ret fanget. Jeg kan vælge at skyde en hvid pind efter mit kabinet hos Pc-netto, og give de ca. 900 kr. et nyt kabinet magen til koster et andet sted. Det strider dog voldsomt imod mine principper og 900 kr. er vel også en slags penge. Specielt for noget jeg har købt en gang. Eller jeg kan vente på at Pc-netto får fat på et kabinet med mit navn på, og være uden ordentlig pc så længe. Det ender nok desværre med det sidste.

4 svar til “Flere pc-frustrationer”

  1. Michael Olsen7. oktober 2006 kl. 12:15

    Surt. Men så ved du jo det til en anden gang. PC-Netto er åbenbart upålidelige, og så må man handle et andet sted.

  2. Jakob S9. oktober 2006 kl. 13:13

    Surt show, men det ser ud til at PC-netto er et sted, man skal holde sig fra. Navnet og det faktum at de kun har “kunde service ” et par timer om dagen er også gode hints.

    Apropos hints, så er 900 da vist iøvrigt over Forbrugerstyrelsens bagatelgrænse…? 😉

  3. Lars K18. oktober 2006 kl. 13:14

    Krisen er overstået – mit kabinet er nu sikkert i hus igen 🙂

  4. Rindom20. oktober 2006 kl. 15:10

    Det var godt. Håber ikke du spiste for mange lykkepiller i denne kritiske fase af tilværelsen (-:

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.